Skip links

10 Λόγοι που το Scent Marketing μπορεί να ωφελήσει την επιχείρηση σας!

Χάρη στην αυξανόμενη αποδοχή που έχει πλέον το Scent Marketing, οι επιχειρήσεις δεν μύριζαν ποτέ καλύτερα.

 Οι επιχειρήσεις γνωρίζουν εδώ και καιρό ότι η μουσική, ο φωτισμός και η διακόσμηση μπορούν να δημιουργήσουν διαθέσεις που ενθαρρύνουν τους πελάτες να παραμείνουν περισσότερο, να ξοδέψουν περισσότερα και να ταυτιστούν με την επιχείρηση.

Σήμερα, όμως, πολλές επιχειρήσεις προσθέτουν άρωμα στην εμπειρία των πελατών – επισκεπτών τους, προκειμένου να δημιουργήσουν μια ακόμα πιο δυνατή σύνδεση. Ανακαλύπτουν ότι το άρωμα όχι μόνο προσφέρει μια πιο ευχάριστη εμπειρία, αλλά αυξάνει σημαντικά και το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Οι πιθανότητες είναι ότι μπήκατε σε μια επιχείρηση αυτή την εβδομάδα όπου ένα άρωμα πυροδότησε μια ανάμνηση ή προκάλεσε ένα συναίσθημα. Αυτό συμβαίνει επειδή η όσφρησή μας ελέγχει το 70% των συναισθημάτων μας.

Οι μυρωδιές συνδέονται πιο γρήγορα και πιο έντονα με τις αναμνήσεις παρά με οπτικά ή ακουστικά ερεθίσματα, επειδή η όσφρηση είναι η μόνη αίσθηση που συνδέεται άμεσα με το μεταιχμιακό σύστημα του εγκεφάλου, το οποίο στεγάζει τα συναισθήματα και τις αναμνήσεις.

Αυτό είναι το κλειδί γιατί οι περισσότερες επιλογές μας γίνονται με την καρδιά και όχι με τη λογική μας.

Ένα στρατηγικά τοποθετημένο άρωμα μπορεί όχι μόνο να αυξήσει τους παλμούς της καρδιάς, αλλά μπορεί να κάνει και την ταμειακή μηχανή να χτυπήσει.

Παρόλο που το Scent Marketing εισήχθη για τον έλεγχο των δυσάρεστων οσμών, οι επιχειρήσεις σήμερα το χρησιμοποιούν για να αρωματίσουν τους χώρους τους με μυρωδιές που ταιριάζουν στους στόχους τους και το περιβάλλον, αλλά και για να ενισχύσουν το brand name και τη ταυτότητα τους.

Παρακάτω λοιπόν ακολουθούν 9 λόγοι, που το άρωμα μπορεί να ωφελήσει την επιχείρησή σας:

Αύξηση πωλήσεων

Δεν υπάρχει καλύτερος λόγος για να χρησιμοποιήσετε το Scent Marketing από το να αυξήσετε τις πωλήσεις. Η αντιστοίχιση του σωστού αρώματος με τη στρατηγική μάρκετινγκ μιας επιχείρησης, μπορεί να βελτιώσει την αντίληψη για την ποιότητα ενός προϊόντος, να ενθαρρύνει τον πελάτη να το αγοράσει ή να αυξήσει το χρόνο αλληλοεπίδρασης με το προϊόν. Έχει αποδειχτεί άλλωστε, ότι με αυτό το τρόπο ένα κατάστημα μπορεί να αυξήσει έως και 20% τις πωλήσεις του.

Επηρεασμός της διάθεσης

Όταν ο πελάτης περνάει τις πόρτες σας, θέλετε να αισθάνεται χαλαρός, χαρούμενος και έτοιμος για αγορές. Το scent marketing μπορεί να βοηθήσει σημαντικά σε αυτό. Επιλέγοντας το κατάλληλο άρωμα, μπορείτε να ενισχύσετε αυτά τα συναισθήματα και να πετύχετε τους στόχους σας.

Βελτιώστε την αντίληψη

Τα πρώτα 15 δευτερόλεπτα ενός καταναλωτή σε ένα κατάστημα, είναι κρίσιμα. Αυτός ο σύντομος χρόνος καθορίζει σε μεγάλο βαθμό το πώς νιώθει ο πελάτης για το κατάστημα και τις πιθανές αγορές του. Το άρωμα μπορεί να δώσει τον τόνο για μια μακρά και παραγωγική περιήγηση στο κατάστημα ή να τον κάνει να γυρίσει και να κατευθυνθεί προς την έξοδο.

Δημιουργία αισθητηριακής υπογραφής

Ορισμένες επιχειρήσεις δημιουργούν το δικό τους άρωμα υπογραφής, προκειμένου να αυξήσουν την αφοσίωση στην επωνυμία (brand).

Ένας από τους πρώτους που το έκαναν αυτό ήταν η διεθνής αλυσίδα καταστημάτων Abercrombie & Fitch, η οποία χρησιμοποίησε το άρωμα για να δημιουργήσει έναν ισχυρό δεσμό με τους έφηβους άνδρες πελάτες τους.

Ορισμένα καταστήματα ψεκάζουν ακόμη και το άρωμα της υπογραφής τους στις τσάντες, έτσι ώστε οι πελάτες μόλις τις ανοίγουν να θυμούνται το κατάστημα όπου έγινε η αγορά τους.

Μεγέθυνση χώρου

Με τη χρήση του κατάλληλου αρώματος, μπορείτε επίσης να δημιουργήσετε τη ψευδαίσθηση ότι ένας χώρος είναι μικρότερος ή μεγαλύτερος. Για παράδειγμα, οι ελαφριές μυρωδιές όπως το πράσινο μήλο, το αγγούρι ή τα εσπεριδοειδή, μπορούν να δώσουν την αίσθηση ότι ένας χώρος είναι μεγάλος ενώ τα ξυλώδη ή γλυκά αρώματα μπορούν να επιτύχουν έχουν το αντίθετο αποτέλεσμα.

Το άρωμα είναι σίγουρα πιο οικονομικό από το να μετακομίσετε σε ένα μεγαλύτερο χώρο ή να χωρίσετε τον χώρο σας για να τον κάνετε πιο ζεστό.

Βελτίωση εσωτερικού χώρου

Εάν το κατάστημά σας χρειάζεται ανανέωση και ο προϋπολογισμός σας είναι περιορισμένος, δοκιμάστε να τον αρωματίσετε. Το άρωμα στο χώρο μπορεί να το πετύχει αυτό, χωρίς να μπαίνετε σε δαπανηρές αλλαγές.

Καλύψτε τις οσμές

Το scent marketing έχει στην πραγματικότητα τις ρίζες του στην κάλυψη δυσάρεστων οσμών, όπως ο καπνός του τσιγάρου (που ήταν συνηθισμένος στην εστίαση) και η ενοχλητική χαρακτηριστική μυρωδιά που συναντούμε συχνά στα γραφεία γιατρών και οδοντιάτρων και τις κλινικές.

Εάν η επιχείρησή σας διαθέτει ή παράγει δυσάρεστες οσμές, μέσω του scent marketing μπορείτε όχι μόνο να κρύψετε τη μυρωδιά, αλλά να δημιουργήσετε μια πιο ευχάριστη εμπειρία για τους πελάτες σας.

Ενεργοποίηση της μνήμης

Όταν ένας πελάτης μπαίνει σε ένα κατάστημα επίπλων σπιτιού, θέλετε να αισθάνεται σαν στο σπίτι του. Θέλετε να φαντάζονται αυτόν τον δερμάτινο καναπέ στο σαλόνι τους. Ένας τρόπος με τον οποίο τα καταστήματα επίπλων το κάνουν αυτό, είναι με γνωστές «σπιτικές» μυρωδιές που ενεργοποιούν τη μνήμη. Έχει να κάνει με την ενεργοποίηση μιας ανάμνησης, που θα προκαλέσει μια αντίδραση.

Βελτιώστε τη μάθηση

Τα αρώματα μπορούν ακόμη και να κάνουν τη μάθηση πιο εύκολη. Αρώματα όπως δεντρολίβανο και το φασκόμηλο, διεγείρουν τη συγκέντρωση και τονώνουν τη διανοητική δραστηριότητα.

Explore
Drag