Με τη βιωσιμότητα να είναι στο προσκήνιο του κλάδου υγιεινής, οι επιχειρήσεις καλούνται να προσαρμοστούν ώστε να μειώσουν το οικολογικό τους αποτύπωμα και να ικανοποιήσουν τους περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένους πελάτες τους.
Το πλάνο που ανταποκρίνεται ιδανικά είναι αυτό της Κυκλικής οικονομίας. Κυκλική οικονομία είναι ένα κλειστό σύστημα λειτουργίας, το οποίο ελαχιστοποιεί τα απορρίμματα και τη συνεχή χρήση πόρων. Βασίζεται στην επαναχρησιμοποίηση και αναγέννηση των πρώτων υλών και των προϊόντων. Υλοποιώντας ένα τέτοιο πλάνο στις τουαλέτες, επιτρέπει στις επιχειρήσεις να πετύχουν σημαντική μείωση στα απορρίμματα, τη χρήση πρώτων υλών και άνθρακα.
Πως μπορούν να το πετύχουν και να επωφεληθούν από αυτό οι επιχειρήσεις; Από το να πετούν μεγάλες ποσότητες χαρτιού χειροπετσέτας και να δημιουργούν όγκους απορριμμάτων, μπορούν κάλλιστά να τα συλλέγουν και να τα επιστρέφουν στους παραγωγούς με κάποια μορφή ανταπόδοσης, ώστε να επαναχρησιμοποιηθούν ως πολύτιμη πρώτη ύλη. Αυτή η διαδικασία δε μειώνει μόνο την ανάγκη για παρθένο χαρτοπολτό που χρησιμοποιείται ως πρώτη ύλη, αλλά μειώνει και τον όγκο απορριμμάτων. Με αυτές τις πρακτικές οι επιχειρήσεις μπορούν να επωφεληθούν διπλά, καθώς θα μειώσουν τα κόστη τους και ταυτόχρονα θα εφαρμόσουν μια σημαντική περιβαλλοντική πολιτική.
Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει σημαντικές βελτιώσεις τεχνολογικά στην επεξεργασία του ανακυκλωμένου χαρτιού και πλέον η ποιότητα του είναι εφάμιλλη με αυτή του χαρτιού που προέρχεται από παρθένο χαρτοπολτό από ξυλεία, προσφέροντας την ίδια απαλότητα και απορροφητικότητα. Παρόλα αυτά, η χρήση ανακυκλωμένου χαρτιού δε προχωράει όπως θα αναμενόταν. Οι κύριοι λόγοι είναι η αντίληψη του κόσμου ότι το ανακυκλωμένο χαρτί είναι χαμηλής ποιότητας και σκληρό. Επίσης, το χρώμα είναι ένας άλλος παράγοντας, καθώς θεωρούν ότι το καφέ ή το μπλε χρώμα δεν είναι “υγιεινά”, όπως το λευκό. Φυσικά, το μοναδικό που έχει σημασία στη χρήση ενός χαρτιού και πρέπει να εξετάζουν όλοι, είναι η απαλότητα και η απορροφητικότητα και όχι το χρώμα. Το χαρτί μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί – ανακυκλωθεί έως και 6 φορές, που όπως είναι εύκολα κατανοητό μπορεί να έχει δραματικό αντίκτυπο στο περιβάλλον και στη μείωση της υλοτομίας.
Για να επιτύχει λοιπόν μια επιχείρηση τους στόχους που θέτει όσον αφορά τη βιωσιμότητα και να επιδείξει την κοινωνική της ευθύνη στους πελάτες και το προσωπικό της, θα πρέπει να εφαρμόσει τις παραπάνω πρακτικές και να ξεπεράσει τα ταμπού που υπάρχουν έως και σήμερα στο χαρτί, συνυπολογίζοντας ότι αυτό το πλάνο θα έχει και οικονομικό όφελος.